~sepanjang jalan kenangan, dari jejak langkah pertama~

By: de nuanza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 22-Jan-2010 01:12 Email | Share | Bookmark
selamat hari jumaat

 
 
salam...aku suker ari jumaat...ekekekke
sebenarnya ntry ni x de apa pun...
cuma nk letak 1 menu je
kek keret
kek ni dh 3-4 kali dh aku wat
mmg best resepi ni
cuma biasanya aku wat dlm loyang..tp kali ni kasi tukar skit
wat dlm paper cup...comel2 gitu...
kek ni dibuat atas permintaan kawanku...biasa aku wat kek bwk ke opis...tp dia lak bukan seopis ngan aku...so, kena la wat khas utk dia..ekekek
en garpil pun suka kek ni tp kalau panas2 la
kalau dh sejuk, dia x layan lak..huhuhuhu
aku lak panas sejuk layan jo...
cuma agak2 la kan...diet...diet...ehhehehe
jom tgk....



resepinya sama je mcm resepi kek keret entry yg lepas
tp aku letak lg sekali dlm versi bahasa melayu lak
huhuhuhuhu...

Quote:
resepi cup carrot cake

250 g tepung gandum
250 g gula- aku guna 220 g je- dh manis dah
1 1/2 cawan minyak jagung
4 biji telur- asingkan kuning dan putih
1 cawan keret parut
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh baking powder
10 biji badam- kisar dgn kulit tp jgn terlalu halus

cara:

ayak tepung, soda dan baking powder- ketepikan
campurkan gula, telur kuning, minyak dan keret- sebatikan dan masukkan tepung sedikit2..sebatikan
pukul telur putih hingga pejal (membeku), kemudian masukkan ke dalam adunan td dan gaul lebih kurang
jgn terlebih gaul- untuk ringankan kek
pastu sudukan dlm paper cup
tabur badam kisar kat atasnya
bakar selama 20 mnt






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net