~sepanjang jalan kenangan, dari jejak langkah pertama~

By: de nuanza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 12-Nov-2009 07:01 Email | Share | Bookmark
entry sepi

 
 
 
 
 
 
 
 
 
kerabu mangga



Quote:
resepi kerabu mangga

2 biji mangga muda- yg bulat mcm epal tu, yg masam lg sedap
segenggam ikan bilis goreng
1 biji bwg besar- hiris
1 biji cili merah- hiris
1 potong limau nipis, ambil jusnya
gula, bahan perasa secukupnya

cara:
mangga dicincang halus, rendam dlm air garam selama 1/2 jam
kemudian bilas dan toskan
ikan bilis dikisar halus- guna blender kecik tu
campurkan semua bahan, gaul rata
masuk la gula skit kalo nak...
ajinamoto pun kalo nak...


puding caramel. buat dlm bekas kecil2, so, malas nk terbalikkan, nk mkn cedok je terus dr bekas tu



roti john buatan encik garpil



singgang ikan...(pertama kali wat ni)



Quote:
resepi ikan singgang

2 ekor ikan (selayang, kembong)
4 biji bendi
4-5 biji cili api kalau suka
2 kpg asam keping
gula, garam

bahan hiris:

3 cm lengkuas
3 cm kunyit hidup
3 ulas bwg putih

masukkan semua bahan hiris dlm periuk, masukkan air secukupnya
rebus hingga mendidih
pastu masukkan semua bahan lain..
perasakan dgn secubit gula dan garam




kek coklat utk besday awan awalnya tp disebabkan hal lain n x jadi nak bg dia, aku decorated simple2 n mkn sendiri2

(aku pasan ramai yg keliru ngan statement aku kat sini, bukan maksud ku kek tu x jadi, tp x jadi bg kat awan kek tu sbb ada masalah lain...)





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net