~sepanjang jalan kenangan, dari jejak langkah pertama~

By: de nuanza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 6-Sep-2009 23:32 Email | Share | Bookmark
lauk bazar n almond london cookies

 
 
 
 
 
 
 
 
 


salam!!!!

huuuu...lama x update ni
agak kebizian dan sebenarnya...x byk benda nk di update
rutin aku mcm biasa...ngan cookies
nk masuk entry cookies pun...dh aku letak sblm ni
tak kan nk ulang2 kan..sbb cookies yg sama je...heheheh

tp...disebabkan umah agak berabuk...aku nk wat la pencucian skit ari ni
so, masuk je la pic apa yg sempat diambil
aku dh kurang masak kebelakangan ni..sbb agak sibuk
kalau entry masak2..mungkin sambung pas raya blk la kot...huhuhuhu
so..jom tgk apa yg aku nk merapu kat bwh...



lauk2 yg beli kat bazar minggu lepas...
pertama kali aku jejak bazar utk thn ni
tu pun sbb encik garpil cuti...dia nk singgah
kalau aku...x layannn...
dlm menu tu, sup tulang tu je yg aku masak



taraaaa....dh lama ngidam nk makan sup tulang
pastu ada org jual tulang lembu ni kat opis
apa lagi...beli je la
blk rebus dkt 3 jam..
tp puas ati...mkn dgn bernafsu sekali..hua...hua...hua...

Quote:

resepi sup tulang

Bahan-bahan

2 kg tulang lembu/ tulang kambing/ tulang rusa (jgn tulang manusia ye..!)
5cm halia
6 ulas bawang putih
6 ulas bawang merah
1 biji bawang besar
3 kuntum bunga lawang
6 biji buah pelaga
7 kuntum bunga cengkih
1 batang kulit kayu manis
2 sudu makan rempah sup atau 1 bungkus sup bunjut (kite lebih suka rempah sup)
air secukupya untuk merebus tulang
garam dan serbuk perisa secukupnya



Cara Membuat

1) Kisar bawang dan halia. Tumis bahan kisar dan kesemua bahan rempah dengan sedikit minyak sehingga wangi. Masukkan air, tulang dan rempah sup. Rebus tulang sehingga benar-benar empuk.

2) setelah empuk masukkan garam dan gula.(skit je.,..jgn sampai terasa manisnya)

3) Hidang panas ditabur dengan bawang goreng dan daun sup yang dihiris halus.




hehe...close up skit ayam percik encik garpil...



air teh bunga...beli air, dpt ngan bunga2 sekali...ekekekek





projek jap td ni
biskut almond london ni dh buat byk2 masuk balang
bila org nk ambik...baru aku celup coklat...





pic kabur la pulak...layan je la ye...



dh masuk balang



top 3..ekekekekekek
yg aku ambil tempahan almond london ngan tat je...yg coklat oat tu aku punya!!!


resepi almond london klik sini





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net