~sepanjang jalan kenangan, dari jejak langkah pertama~

By: de nuanza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 31-Jul-2009 01:10 Email | Share | Bookmark
chicken chop belasah je..

 
 
 
 
 


tensen nyer semalam FP x leh guna
x sempurna je rasa idupku
wpun x masuk entry tetiap hari, tp mesti nk lawat gak fp hari2
heheheheh

x de la citer terbaru pun, mcm biasa la...citer mkn je..
huhuhuhu
ni 2 3 hari lepas punya ni...ayam goreng ala2 chicken chop
huhuhuhu...sbb rasa nk mkn chicken chop, bahan2 nya ada yg ada, ada yg x de
so, jd la gini
ayam tu just goreng tpg je...
perap ngan serbuk jintan manis, j putih, serbuk ketumbar
pastu celup telo n celup dlm tpg gandum + tpg beras + garam

sos, pun guna sos lada hitam dlm botol tu je,
campur air skit, campur kiub ayam, n tepung jagung (bancuh ngan air), masak atas api sampai pekat
x yah letak garam...dh masin dah
(leh gak tumbuk 2 atau 3 sudu besar lada hitam bijik tu kalau x de sos nya)

wedges..carik kentang yg panjang skit, potong baji n rebus sampai agak2 empuk tp x lembut sgt. dlm air rebusan tu, aku campak seketul kiub ayam
pastu angkat, toskan, ambik 1/2 sudu teh serbuk cili, gaul2 (mcm gaul kunyit kat ikan)
pastu celup telur n gaul dlm tepung yg sama ngan ayam td
goreng sampai garing keemasan

coleslow, mcm biasa la kan..
kobis + keret + mayonis

hiasan:
salad, tomato n timun

(aku x bg resepi penuh sbb ni bukan resepi chicken chop yg ori...tp boleh la guna dikala bahan x berapa cukup...








yg ni kek gula hangus...yg semakin mendapat tempat di oven aku..sbb senang nk wat..ekekekek



mcm biasa, tapau gi opis...



bekal semalam
abaikan nenas tu..x de kena mengena ngan entry...







View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net