~sepanjang jalan kenangan, dari jejak langkah pertama~

By: de nuanza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 13-May-2009 01:21 Email | Share | Bookmark
ntah la....



dah pun hari rabu
betul kan aku kata...semakin hari, kita akan semakin takut ngan peredaran hari yg bagaikan sekelip mata
pg td, masa gosok baju, tingat lak esok dh khamis
erm...rasanya mcm baru je gosok baju batik minggu lepas..




semalam blk awal dr opis...
mcm dh serik dah nk kuar 7.30..kang kul 8 lebih baru dpt bus..

blk je, dpt sms en garpil dia x mo mkn nasi
so...aku cuma perlu masak tuk aku je la...
erm...ingat nk goreng ayam je...tp teringat lak nk pedas2 skit
so, tumbuk bwg ngan cili api...kasi berasap skit
huhuhuhuh
pastu semalam tgk kat opis ada akak sorang tu mkn kacang buncis goreng telur
turun je bus, terus gi car kacang buncis gak
huhuhuhuhu...terlepas sudah hajatku...
ekekekekek
pastu dlm kul doblas mlm, aku mcm ''ter''lapar lagi
maka aku pun membuat rondaan di sekitar dapur
huhuhuhu...lalu aku pun ''ter''pegang pinggan dan ''ter''makan nasik lagi
pastu en garpil lak wat serang hendap aku kt dapur
tetiba jugak, dia pun ''ter''makan nasik gak
ekekekekkeke...tragis betul kan
maka, abis le jugak ayam cili aku tu...(mula2 ingat x abis dah sbb terbuat banyak ,atau mmg sengaja buat byk...ekekekekek)





ayam goreng bercili

2-3 ketul ayam- digoreng
1 biji bwg besar
2 ulas bwg putih
segenggam cili api
sedikit air asam jawa

cara:

tumbuk bwg2 dan cili api- jgn halus sgt
pastu tumis- masuk air skit- biar agak garing
masukkan gula, garam dan air asam jawa...
masukkan ayam goreng td, dan gaul sebati.




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net