~sepanjang jalan kenangan, dari jejak langkah pertama~

By: de nuanza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 15-Apr-2009 02:02 Email | Share | Bookmark
Tom yam segera

 
 


adoiii...ingat kan memborong kat pasar tani, aku x yah la nk masak
rupanya silap sekali jangkaan aku
masak tetap kena masak
tp semalam masak ringkas je...
tomyam campur
nk lg mudah, aku guna paste segera tu
selalu menumbuk mcm2 benda
kwn aku yg suggest guna benda alah ni
ekekekekek...sempoi gila
x yah letak asam garam
semua dh cukup rasa...
tp ada gak la aku tambah2 skit bahan lain...(x mo bg nampak malas sgt..huhuhuhu)


bahan2:

1/2 ekor ayam- potong kecik2
3 sudu pes tomyam
2 btg serai diketuk
2-3 helai daun limau purut
2 biji tomato- belah 4
segenggam cili api-belah 2
sayur2 (aku letak kobis, keret ngan cendawan)

cara:

masuk semua bahan dlm piuk...(kecuali sayur)
rebus sampai ayam empuk
then masuk sayur..siap


p/s: jumlah pes tu bergantung la pada selera sendiri
nk masam lebih..taruk lebih...ikut byk mana kuah korang nk


ni pes yg aku guna- jenama adabi- rega yg aku beli kat kedai umah aku rm4 lebih
kalau kat hypermarket murah skit kot



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net